lunes, 12 de septiembre de 2011

AVUI M'HE ESTRENAT COM A COL·LABORADOR DEL PROGRAMA "TOT ÉS POSSIBLE" DE RAC1



Aquesta tarda hem realitzat la primera secció de "El FISIO A CASA", en el programa de l'Elisenda Camps, que apart de que em fa molta il·lusió aquest nou repte, d'altra banda crec que poder col·laborar en un programa com aquest, encara dóna més força al meu sobrenom.

Avui com que ha començat oficialment el nou curs escolar, ens hem centrat en l'excessiu pes que han de suportar les columnes dels nens alhora de traginar les seves motxilles, i també hem tingut temps de parlar de la manera de vestir dels joves.


Com a solucions al problema de les motxilles, les precaucions que hauríem de tenir en compte serien:


- Evitar motxilles grans si el nen és petit, cal una motxilla proporcionada d'acord amb el tamany del nen/a


- No carregar tant i fraccionar els volums dels llibres: pensar i organitzar-se bé i no portar-los tots cada dia. I si es pot fer ús d'alguna taquilla, aprofitar-ho



- Cal portar la motxilla ben posicionada a la zona dorsolumbar, amb les dues nanses, els tirants haurien de ser amples preferiblement i cal portar-la subjecta tan a prop del cos com sigui possible.



- L'acte de penjar-la per no patir és posar-la al damunt la taula, doblegar els genolls i agafar-la amb les dues mans.


- Els objectes més pesats haurien d'estar el més propers a la columna.


A més el mal d'esquena també ens ve produït per la manca d'activitat física i males postures.


La postura correcta és asseure's sempre tan enrere com es pugui de la cadira, recolzant els peus al terra i amb una flexió de genolls a l'alçada dels malucs. Procurant evitar que s'arrodoneixi la zona lumbar.


Hem acabat parlant de la moda dels joves de portar els pantalons caiguts, que poden comportar 2 conseqüències negatives:


La primera i pitjor, una compressió del nervi femorocutani lateral. Que explicat de manera planera es tradueix en un adormiment i dolor a l'àrea de distribució del nervi.


La segona fan caminar malament, amb excessiva rotació externa dels malucs, fet que provoca un escurçament dels mateixos.


Si voleu escoltar l'audio, cliqueu aquí: http://rac1.org/totespossible/ (EL FISIO A CASA 12/09/11)


I si teniu alguna consulta o opinió procuraré contestar-la. Fins aviat ;)

2 comentarios:

Arantza dijo...

Lluis,
Vaig sentir la teva secció i la veritat és que t'haig de dir que desprens "bon rotllo" i optimisme, cosa que admiro.
M'encanta el programa de l'Elisenda i RAC1 en general, em recorda una familia. Em dona la sensació com si haguès crescut amb molts d'ells, com si els conegues de tota la vida i amb tu em va pasar el mateix des de el primer moment. Em va agradar moltísim la teva secció i et seguiré escoltant, per cert téns una web i un blog molt xulo.
Gràcies i Salut

Fisioinquiet dijo...

Celebro que t'agradi Arantza, moltes gràcies per les teves impressions i per esperonar-me. Esperem que sigui una secció d'utilitat. Fins aviat!